Köpevillkor
Läs igenom våra köpevillkor innan ni beställer catering från Cajsa´s Webbshop. Genom att bekräfta beställningen i webbshoppen godkänner ner du köpevillkoren!
Allmänt
De här köpevillkoren gäller för dig som kund vid beställning av catering från Cajsa´s Take Away AB (Cajsa´s Kök), org. nr 556542-3521, adress Fyrisborgsgatan 4, 754 50 Uppsala. Cajsa´s Köks verksamhet är registrerad hos Miljöförvaltningen i Uppsala och verksamheten kontrolleras regelbundet av kommunen.
Via webbshoppen kan privatpersoner och företag beställa catering. Cajsa´s Kök transporterar din catering (i backar och värmeboxar) till den leveransadress du angett. Du kan även välja att hämta din catering hos oss på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala.
Genom att godkänna köpevillkoren intygar du att du är 18 år och att inga andra hinder finns för att du godkänner dessa köpevillkor. Ett godkännande innebär att du accepterar att följa köpevillkoren vid användning av tjänsten. Så snart du genomfört din första beställning skickas ett bekräftelsemejl till den e-postadress du angivit som informerar om att din beställning behandlas av oss. Därefter får du ytterligare ett mejl med ett bokningsunderlag – det är först när du mottagit bokningsunderlaget som beställning är fullt ut bekräftad. Du ansvarar för att de uppgifter du lämnar vid beställning är korrekta och uppdaterade samt att dina uppgifter hålls uppdaterade vid behov. Dina kunduppgifter ska hållas strikt konfidentiella och får inte spridas.
Bryter du mot köpevillkoren har Cajsa´s Kök rätt att avsluta tjänsten och du meddelas då via e-post.
Beställning
Steg 1 I webbshoppen väljer du vilken buffé/meny du vill beställa.
Steg 2 Här kan du välja tillägg till din beställning, t.ex. porslin, dryck, dessert mm.
Steg 3 Välj om du vill få maten levererad eller om du hämtar den själv hos oss. Vi erbjuder avhämtning/leverans mellan kl 9-17 måndag-lördag.
Steg 4 I detta steg väljer du hur du vill betala din beställning och godkänner köpet. Här kan du även ange specialkost och annan information gällande mat och leverans.
Cajsa´s Kök behöver din beställning senast 3 hela dagar innan avhämtning/leverans. Information om vad som gäller finns på webbshoppen vid respektive buffé/meny. Vi levererar catering i Uppsala och Stockholm med omnejd.
Din beställning bekräftas alltid av ett automatiserat e-postmeddelande. Därefter skickar en av våra säljare en bokningsbekräftelse i ett separat mejl! Din bokning är bekräftad först när du blivit personligt kontaktad av oss.
Beställningar av catering tas inte emot via live-chatten. Kontakta oss istället på 018-130 190 eller info@cajsas-kok.se.
Betalning
Du betalar för din catering via faktura, kortbetalning eller Swish.
Swish och faktura för privatpersoner
Vid val av swish och faktura för privatpersoner sker betalning via Swedbank Pay (en tjänst som tillhandahålls av PayEx). Swedbank Pay kommer att genomföra kreditupplysning för att köp ska kunna godkännas med betalning mot faktura. Betalningsvillkor och dröjsmålsränta vid utebliven betalning sker enligt Swedbank Pays regler, läs mer här! Justeringar på beställningen som görs efter att du mottagit din bokningsbekräftelse läggs ej på fakturan utan behöver debiteras separat. Vid frågor om själva fakturan vänder du dig direkt till Swedbank Pay.
Kortbetalning
Tillfällig information: Just nu har vi inte möjlighet att ta emot kortbetalningar i vår webbshop. Vi arbetar för att lösa detta så snabbt som möjligt! Under tiden kan du gärna använda någon av våra alternativa betalningsmetoder – Swish, Faktura privatperson eller Faktura företag. Önskar du som företagskund betala med kort, hör gärna av dig till 018-130 190 eller info@cajsas-kok.se, så kan vi tillsammans diskutera vilka alternativ som kan vara tillgängliga för ditt företag!
Företagskunder och andra kunder kan välja att betala med kort genom Stripe (Visa eller Mastercard). Stripe tillhandahåller betalningstjänster för kortbetalningar. Stripe sköter hanteringen av kortuppgifter genom deras säkra system där du tryggt fyller i dina kortuppgifter. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet och genomför betalningen. Vi tar inte del av dina kortuppgifter. Du kan läsa mer om Stripe här! Justeringar på beställningen som görs efter att du mottagit din bokningsbekräftelse dras ej från ditt kort utan behöver debiteras separat.
Faktura för företag
Faktura för företag sker via Cajsa´s Kök, med betalningsvillkor 30 dagar om annat inte avtalats. Efter förfallodatum utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen. En fakturaavgift på 44 kr tillkommer om annat inte avtalats.
Priser och utbud
Aktuella priser per buffé/meny och för leveransen visas alltid i webbshoppen. Cajsa´s Kök har möjlighet att genomföra förändringar beträffande avgiftens storlek och/eller tjänstens innehåll. Vid stora förändringar av tjänstens innehåll uppdateras dessa köpevillkor och en ny version hålls tillgänglig via webbshoppen. Du ansvarar själv för att se till att du tagit del av den senast uppdaterade versionen. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 12% moms.
Har du fått ett särskilt introduktionspris eller ”prova-på-pris” från Cajsa´s Kök så gäller erbjudandet en gång per person. Detsamma gäller även andra kampanjer med Cajsa´s Kök som avsändare om inget annat anges.
Utbudet i webbshoppen är anpassat utifrån säsong och du hänvisas till webbshoppen för uppdaterad information.
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att bufféns/menyns exakta utseende återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på webbshoppen samt slutförsäljning och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.
Innehållet i maten
Vi hanterar många livsmedel i våra lokaler, det kan därför finnas spår av samtliga 14 allergener i maten. Har du frågor kring innehållet eller specialkost är du välkommen att kontakta vårt säljteam på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190. Vår växel är öppen kl 8.30-15.00, måndag-fredag. Övriga tid hänvisas du alltid till ett journummer.
Vi reserverar oss för att, i undantagsfall, behöva byta ut vissa ingredienser/råvaror i våra bufféer. De byts då ut mot lämpliga och likvärdiga ersättningsvaror. Det kan till exempel bli aktuellt vid råvarubrist eller om ursprungsingrediensen av annan anledning behöver bytas ut eller ersättas.
Livsmedelshantering efter leverans
Så snart du tagit emot din catering övergår ansvaret för maten till dig. Vi ersätter inte eventuella skador på din catering efter tidpunkten för leverans/avhämtning. Finns du inte på plats för att ta emot din catering vid leverans debiteras ordinarie priser enligt överenskommelse.
Din catering är färsk vid leverans och ska ätas i direkt anslutning till att du tagit emot leveransen. Äter ni inte maten på en gång ansvarar du för att kylförvara de kalla rätterna och att värmeboxar kopplas till ett eluttag. De rätter som förvaras i värmebox får varmhållas i max två timmar.
Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alltid dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Dina personuppgifter är alltid skyddade från tillgång av obehöriga och Cajsa´s Kök värnar om den personliga integriteten. Endast ett begränsat antal personer med särskild behörighet har tillgång till informationen. För mer information se vår Integritetspolicy.
Cajsa´s Kök behandlar dina personuppgifter med syfte att administrera kundförhållandet, fullgöra föreskriven skyldighet att lämna uppgifter till myndigheter samt för att genom marknadsföring lämna information om egna, företagets Cajsa´s Köks, tjänster och produkter. Vi behandlar inhämtade personuppgifter i första hand i syfte att utföra identifiering, kundanalys, marknadsföring samt affärsutveckling.
Du kan få information om vilka uppgifter om dig som Cajsa´s Kök behandlar och även begära att uppgifter tas bort eller ändras om de skulle visa sig vara felaktiga eller ofullständiga. Du kan även begära att dina uppgifter inte ska behandlas eller användas för information.
Du ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter via kontakt med Cajsa´s Kök. Cajsa´s Kök ansvarar inte för konsekvenser på grund av inaktuella kunduppgifter, till exempel felaktig leveransadress, telefonnummer eller e-postadress. Har du frågor om hur vi behandlar personuppgifter är du välkommen att kontakta företaget på info@cajsas-kok.se.
Ångerrätt
Försäljningen av catering via Cajsa´s Kök omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.
Reklamation och feedback
Vi vill att du ska vara nöjd! Är du inte nöjd ber vi dig att kontakta oss direkt så ser vi till att så snabbt som möjligt försöka hitta en lösning. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som anses vara en lämplig lösning i varje enskild situation.
Kontakta oss
Cajsa´s Kök erbjuder support via vårt säljteam som du når på info@cajsas-kok.se, 018-130 190 eller via live-chatten i webbshoppen. Vår växel och chatten är bemannad kl 08.30-15.00, måndag-fredag. Övriga tider hänvisas du alltid till ett journummer.
Uppsala den 1 februari 2022.