Köpevillkor

Läs igenom våra köpevillkor innan ni beställer catering från webbshoppen. Genom att lägga en beställning via webbshoppen godkänner du köpevillkoren!  

Allmänt

De här köpevillkoren gäller för dig som kund vid beställning av catering från Cajsa´s Take Away AB (Cajsa´s Kök), org. nr 556542-3521, adress Fyrisborgsgatan 4, 754 50 Uppsala. Cajsa´s Köks verksamhet är registrerad hos Miljöförvaltningen i Uppsala och verksamheten kontrolleras regelbundet av kommunen.

Via webbshoppen kan privatpersoner och företag beställa catering. Cajsa´s Kök transporterar din catering (i backar och värmeboxar) till den leveransadress du angett. Du kan även välja att hämta din catering hos oss på Fyrisborgsgatan 4.

Genom att godkänna köpevillkoren intygar du att du är 18 år och att inga andra hinder finns för att du godkänner dessa köpevillkor. Ett godkännande innebär att du accepterar att följa köpevillkoren vid användning av tjänsten. Så snart du genomfört din första beställning skickas ett bekräftelsemejl till den e-­postadress du angivit. Du ansvarar för att de uppgifterna du lämnar vid beställning är korrekta och uppdaterade samt att dina uppgifter hålls uppdaterade vid behov. Dina kunduppgifter ska hållas strikt konfidentiella och får inte spridas.

Bryter du mot köpevillkoren har Cajsa´s Kök rätt att avsluta tjänsten och du meddelas då via e-post.

Beställning

Steg 1            I webbshoppen väljer du vilken buffé du vill beställa.

Steg 2            Här kan du välja tillägg till din beställning, t.ex. porslin, dryck, dessert mm.

Steg 3            Välj om du vill få maten levererad eller om du hämtar den själv hos oss.

Steg 4            I detta steg väljer du hur du vill betala din beställning och godkänner köpet.

Cajsa´s Kök behöver din beställning senast 3 vardagar innan önskat leveransdatum. Information om vad som gäller finns på webbshoppen vid respektive buffé. Vi levererar catering i Uppsala och Stockholm med omnejd.

Din beställning bekräftas alltid av ett e-­postmeddelande.

Beställningar av catering tas inte emot via live-chatten.

Betalning

Du betalar för din catering via faktura eller kortbetalning. Vid val av faktura för privatpersoner sker detta via PayEx. PayEx kommer att genomföra kreditupplysning för att köp ska kunna godkännas med betalning mot faktura. Betalningsvillkor och dröjsmålsränta vid utebliven betalning sker enligt PayEx regler, läs mer här!

Även kortbetalning sker via PayEx.

Faktura för företag sker via Cajsa´s Kök, med betalningsvillkor 10 dagar. Efter förfallodatum utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen. En fakturaavgift på 44 kr tillkommer.

Priser och utbud

Aktuella priser per buffé och för leveransen visas alltid i webbshoppen. Cajsa´s Kök har möjlighet att genomföra förändringar beträffande avgiftens storlek och/eller tjänstens innehåll. Vid stora förändringar av tjänstens innehåll uppdateras dessa köpevillkor och en ny version hålls tillgänglig via webbshoppen. Du ansvarar själv för att se till att du tagit del av den senast uppdaterade versionen. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 12% moms.

Har du fått ett särskilt introduktionspris eller ”prova-på-pris” från Cajsa´s Kök så gäller erbjudandet en gång per person. Detsamma gäller även andra kampanjer med Cajsa´s Kök som avsändare om inget annat anges.

Utbudet i webbshoppen är anpassat utifrån säsong och du hänvisas till webbshoppen för uppdaterad information.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att bufféns exakta utseende återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på webbshoppen samt slutförsäljning och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.

Innehåll i bufféerna

I webbshoppen presenteras rätterna i varje buffé. Om du har frågor kring innehållet eller specialkost är du välkommen att kontakta vår säljavdelning, info@cajsas-kok.se eller 018-130 190. Utanför säljavdelningens öppettider hänvisas du alltid till ett journummer.

Vi reserverar oss för att, i undantagsfall, behöva byta ut vissa ingredienser/råvaror i våra bufféer. De byts då ut mot lämpliga och likvärdiga ersättningsvaror. Det kan till exempel bli aktuellt vid råvarubrist eller om ursprungsingrediensen av annan anledning behöver bytas ut eller ersättas.

Livsmedelshantering efter leverans

Så snart du tagit emot din catering övergår ansvaret för maten till dig. Vi ersätter inte eventuella skador på din catering efter tidpunkten för leverans/avhämtning. Finns du inte på plats för att ta emot din catering vid leverans debiteras ordinarie priser enligt överenskommelse.

Din catering är färsk vid leverans och ska ätas i direkt anslutning till att du tagit emot leveransen. Äter ni inte maten på en gång ansvarar du för att kylförvara de kalla rätterna och att värmeboxar kopplas till ett eluttag. De rätter som förvaras i värmebox får varmhållas i max två timmar.

Hantering av personuppgifter

Vi behandlar alltid dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Dina personuppgifter är alltid skyddade från tillgång av obehöriga och Cajsa´s Kök värnar om den personliga integriteten. Endast ett begränsat antal personer med särskild behörighet har tillgång till informationen. För mer information se vår Integritetspolicy.

Cajsa´s Kök behandlar dina personuppgifter med syfte att administrera kundförhållandet, fullgöra föreskriven skyldighet att lämna uppgifter till myndigheter samt för att genom marknadsföring lämna information om egna, företagets Cajsa´s Köks, tjänster och produkter. Vi behandlar inhämtade personuppgifter i första hand i syfte att utföra identifiering, kundanalys, marknadsföring samt affärsutveckling.

Du kan få information om vilka uppgifter om dig som Cajsa´s Kök behandlar och även begära att uppgifter tas bort eller ändras om de skulle visa sig vara felaktiga eller ofullständiga. Du kan även begära att dina uppgifter inte ska behandlas eller användas för information.

Du ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter via kontakt med Cajsa´s Kök. Cajsa´s Kök ansvarar inte för konsekvenser på grund av inaktuella kunduppgifter, till exempel felaktig leveransadress, telefonnummer eller e-­postadress. Har du frågor om hur vi behandlar personuppgifter är du välkommen att kontakta företaget på info@cajsas-kok.se.

Reklamationer, feedback och ångerrätt

Vi vill att du ska vara nöjd! Om det skulle vara något fel på den catering som levereras och felet fanns vid leveranstillfället, ber vi dig kontakta oss på en gång. Så snart som möjligt ser vi till att försöka hitta en lösning. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som anses vara en lämplig lösning i varje enskild situation.

Försäljningen av catering via Cajsa´s Kök omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.

Kontakta oss

Cajsa´s Kök erbjuder support via vår säljavdelning som du når på info@cajsas-kok.se, 018-130 190 eller via live-chatten i webbshoppen. I webbshoppen finns aktuell information om öppettider. Utanför säljavdelningens och chattens öppettider hänvisas du alltid till ett journummer.

Uppsala den 1 oktober 2018.