Vanliga frågor och svar

Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna!

Vad är minsta antal för beställning?

Minsta antal för beställning av bufféer och snittar är 10-20 personer beroende på vilken meny ni väljer. Våra matlådor, sallader och wraps går att beställa från 1 person. På produktsidan ser du vad som gäller för just den meny du vill beställa!

När måste jag senast beställa min catering?

Senast tre dagar före leverans behöver vi din beställning av bufféer, snittar och à la carte. För våra matlådor, sallader och wraps gäller senast vardagen innan. Skulle du vara ute i sista minuten, ring oss för att se vad vi kan ordna!

Hur serveras era bufféer?

Våra bufféer levereras vackert upplagt på porslinsfat, redo att placeras ut på buffébordet.

Kan jag få maten levererad?

Vi levererar mot en leveransavgift, måndag-lördag (ej röda dagar). Kostnaden varierar beroende på avstånd. Leveransen kan komma upp till 30 minuter innan avtalad tid.

Ni kan även välj att hämta beställningen vid vårt cateringkök på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala. Returer lämnas tillbaka på samma adress.

Hur ska jag tänka med leveranstiden?

När ni bokar en leverans av maten, tänk på att det behövs en stund att duka upp! Vi brukar rekommendera att ni bokar leveransen till ungefär 30-60 minuter innan ni ska äta. Varm mat levereras i värmebox som kopplas in i en vanlig väggkontakt.

Vad ska jag tänka på när jag själv hämtar maten?

Våra cateringbeställningar hämtas vid vårt produktionskök på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala, och all mat placeras i stapelbara lådor. Har du funderingar på hur mycket det är kan du höra av dig till oss på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190 så hjälper vi till.

Vad gör jag om jag inte hittar en meny som passar?

Ring oss på 018-130 190 eller skicka ett mejl till info@cajsas-kok.se. Du är också välkomna att besöka oss på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala. Ring gärna innan och boka en tid för möte!

Hur levereras den mat som ska serveras varm?

Många av våra menyer är helt kalla. För de rätter som ska serveras varma kommer de alltid i värmebox som ni enkelt kopplar in i vanlig väggkontakt. Ställ fram de kalla rätterna först, och placera ut de varma precis innan gästerna ska ta av maten.

Specialkost, allergier och innehåll i maten?

Vi erbjuder alternativ vid födoämnesallergier och -intoleranser samt vegetariska och veganska alternativ. Meddela oss i samband med er beställning så ordnar vi med alternativ för de rätter som personen inte kan äta av. Specialkosten meddelar ni i kassan!

Hur fungerar det med sena avbokningar?

En beställning via cajsaswebbshop.se går tyvärr inte att avboka eller minska antalet personer på.

Kan jag boka en hämtning av returer?

Vi erbjuder även returhämtning. Den sker då första vardagen efter leverans mellan kl. 8-16. Det går tyvärr inte att boka en specifik tid. Ring 018-130 190 samma dag som returhämtningen om du önskar ett kortare tidsspann!

Kan jag hyra serveringspersonal till min fest?

Det går tyvärr inte att boka serveringspersonal via cajsaswebbshop.se - kontakt oss på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190 så hjälper vid dig med ett offertförslag på mat och service!

Hyr ni ut festlokaler?

Hos oss finns möjlighet att hyra festlokal och vi erbjuder färdiga paket med mat och service. För att boka festlokal behöver du kontakt oss på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190!

Kan jag beställa blomster från er?

Blomster förgyller festen och du kan hyra detta via oss! Blommorna varierar beroende av säsong och vaser kan vara andra än de som syns på bilderna i webbshoppen. Vaser och blomster lämnas tillbaka till oss i samband med återlämnandet av returerna från din catering.

Hur vet mina gäster vad som serveras?

Till våra bufféer skickar vi alltid med menykort som du placerar ut vid varje rätt, så ser gästerna vad de olika rätterna heter och innehåller!

Behöver jag diska faten och porslinet?

Vi diskar faten åt dig! Det gäller även om ni hyr porslin i form av vinglas och tallrikar. Lägg bara tillbaka porslinet i backarna som de levererades i så ordnar vi resten.