Köpevillkor

Läs igenom köpevillkoren innan du beställer catering online. Genom att lägga en beställning godkänner du köpvillkoren.   

Allmänt

De här köpevillkoren gäller för dig som kund vid beställning av catering från Cajsa´s Take Away AB (Cajsa´s Kök), 556542-3521, adress Fyrisborgsgatan 4, 754 50 Uppsala. Cajsa´s Köks verksamhet är registrerad hos Miljöförvaltningen i Uppsala och verksamheten kontrolleras regelbundet av kommunen.

Via webbshoppen kan privatpersoner och företag beställa catering som du väljer att hämta vid vårt produktionskök på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala eller få beställningen levererad till valfri adress. Din catering levereras av Cajsa´s Kök eller med bud. 

Genom att godkänna köpevillkoren intygar du att du är 18 år och att inga andra hinder finns för att du godkänner dessa köpevillkor. Ett godkännande innebär att du accepterar att följa köpevillkoren vid användning av tjänsten. Så snart du genomfört din första beställning skickas ett bekräftelsemejl till den e-­postadress du angivit som informerar att din beställning behandlas av oss. Därefter skickar en av våra säljare en bokningsbekräftelse i ett separat mejl. Din bokning är bekräftad först när du blivit personligt kontaktad av oss. Du ansvarar för att de uppgifter du lämnar vid beställning är korrekta och uppdaterade samt att dina uppgifter hålls uppdaterade vid behov. Dina kunduppgifter ska hållas strikt konfidentiella och får inte spridas.

Bryter du mot köpevillkoren har Cajsa´s Kök rätt att avsluta köpet och du meddelas då via e-post.

 

Betalning

Du betalar för din catering med kort eller faktura. Kortbetalning sker via Shopify Payments och fakturering via Klarna. 

Faktura för företag sker via Cajsa´s Kök med betalningsvillkor 30 dagar om inte annat avtalats. Efter förfallodatum utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen.

Priser och utbud

Aktuella priser på menyer och eventuell leveranskostnad visas alltid i webbshoppen. Cajsa´s Kök har möjlighet att genomföra förändringar gällande avgiftens storlek och/eller tjänstens innehåll. Vid stora förändringar av tjänstens innehåll uppdateras köpevillkoren och en ny version hålls tillgänglig via webbshoppen. Du ansvarar själv för att se till att du tagit del av den senast uppdaterade versionen. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 12% moms.

Har du fått ett särskilt introduktionspris eller ”prova-på-pris” från Cajsa´s Kök så gäller erbjudandet en gång per person. Detsamma gäller även andra kampanjer med Cajsa´s Kök som avsändare om inget annat anges.

Utbudet i webbshoppen är anpassat utifrån säsong och du hänvisas till webbshoppen för uppdaterad information.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att bufféns/menyns exakta utseende återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på webbshoppen samt slutförsäljning och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.

Innehållet i maten

Vi hanterar många livsmedel i våra lokaler, det kan därför finnas spår av samtliga 14 allergener i maten. Har du frågor kring innehållet eller specialkost är du välkommen att oss på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190. Vår växel är öppen kl 8.30-15.00, måndag-fredag. Övrig tid hänvisas du alltid till ett journummer.

Vi reserverar oss för att, i undantagsfall, behöva byta ut vissa ingredienser/råvaror i våra menyer. De byts då ut mot lämpliga och likvärdiga ersättningsvaror. Det kan till exempel bli aktuellt vid råvarubrist eller om ursprungsingrediensen av annan anledning behöver bytas ut eller ersättas.

Livsmedelshantering efter leverans

Så snart du tagit emot din catering övergår ansvaret för maten till dig. Vi ersätter inte eventuella skador på din catering efter tidpunkten för leverans/avhämtning. Finns du inte på plats för att ta emot din catering vid leverans debiteras ordinarie priser enligt överenskommelse.

Din catering är färsk vid leverans och ska ätas i direkt anslutning till att du tagit emot leveransen. Äter ni inte maten på en gång ansvarar du för att kylförvara de kalla rätterna och att värmeboxar kopplas till ett eluttag. De rätter som förvaras i värmebox får varmhållas i max två timmar.

Hantering av personuppgifter

Vi behandlar alltid dina personuppgifter i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Dina personuppgifter är alltid skyddade från tillgång av obehöriga och Cajsa´s Kök värnar om den personliga integriteten. Endast ett begränsat antal personer med särskild behörighet har tillgång till informationen. För mer information se vår Integritetspolicy.

Cajsa´s Kök behandlar dina personuppgifter med syfte att administrera kundförhållandet, fullgöra föreskriven skyldighet att lämna uppgifter till myndigheter samt för att genom marknadsföring lämna information om egna, företagets Cajsa´s Köks, tjänster och produkter. Vi behandlar inhämtade personuppgifter i första hand i syfte att utföra identifiering, kundanalys, marknadsföring samt affärsutveckling.

Du kan få information om vilka uppgifter om dig som Cajsa´s Kök behandlar och även begära att uppgifter tas bort eller ändras om de skulle visa sig vara felaktiga eller ofullständiga. Du kan även begära att dina uppgifter inte ska behandlas eller användas för information.

Du ansvarar själv för att uppdatera dina uppgifter via kontakt med Cajsa´s Kök. Cajsa´s Kök ansvarar inte för konsekvenser på grund av inaktuella kunduppgifter, till exempel felaktig leveransadress, telefonnummer eller e-­postadress. Har du frågor om hur vi behandlar personuppgifter är du välkommen att kontakta företaget på info@cajsas-kok.se.

Ångerrätt

Försäljningen av catering via Cajsa´s Kök omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler). Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida.

Reklamation och feedback

Vi vill att du ska vara nöjd! Är du inte nöjd ber vi dig att kontakta oss direkt så ser vi till att så snabbt som möjligt försöka hitta en lösning. Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som anses vara en lämplig lösning i varje enskild situation.

Kontakta oss

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@cajsas-kok.se eller 018-130 190. Vår växel och chatten är bemannad kl 08.30-15.00, måndag-fredag. Övriga tider hänvisas du alltid till ett journummer.

Uppsala den 5 mars 2024.